Aku Hanya Insan


Aku hanya insan
tak selalu taat bak malaikat
tak selalu ingkar bak syaitan

Aku hanya insan
punya perasaan
punya keinginan
punya naluri
punya obsesi

Aku hanya insan
dalam dunia akhir zaman
penuh khayalan
mimpi, godaan
angan-angan

Aku hanya insan
sekalipun aku selalu ingkar
dan selalu gagal
aku tetap insan
mengimpikan syurga
takutkan neraka

Aku hanya insan
hidup sementara
mati bila-bila

Aku hanya insan…

Pun begitu,
aku punya Tuhan
punya panduan
punya peraturan
punya nabi penunjuk jalan
punya amanah dan tanggungan

Terimalah
bahawa aku hanya insan
dan akan tetap menjadi insan

jangan dikejikan kesalahan
jangan dipujikan kebaikan

25 November 2010

Comments

Popular posts from this blog

Nasihat Adik beradik

Bila Ibadah Hilang Manisnya

Ciptaan Agung: Jantung Yang Sentiasa Berdegup